آموزش زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی

یادگیری زبان‌های خارجی در دنیای امروز از اهمیت فراوان برخوردار است. در این میان، آموزش آلمانی، به دلیل سرعت پیشرفت فناوری و ارتباط بین المللی، به عنوان یکی از دوره های زبان‌ معروف و پرطرفدار جهان در بیشتر قاره‌ها معرفی شده است.

هرچند که این زبان نسبت به زبان‌های دیگر، ممکن است توسط برخی به عنوان زبانی سخت و دشوار تلقی شود، اما با تلاش و پشتکار و توجه به اصول آموزش، هر فردی می‌تواند به سطح مورد نظر در این زبان برسد.

منظور از آموزش ، توانایی صحبت کردن، نوشتن و خواندن به آلمانی و همچنین تسلط بر مفاهیم عام و تخصصی زبان، و همچنین توانایی ارتباط با سایر کشورها و جامعه بین‌المللی است.

هر ساله حدود 20 میلیون نفر در سراسر دنیا، این زبان را به عنوان یک زبان خارجی می آموزند. دو اصل مهم در آموزش هر زبانی، انتخاب منبع مناسب و سپس تکرار و تمرین است. با انجام این دو اصل، آلمانی را به خوبی فرا خواهید گرفت.

تاریخچه زبان آلمانی:

این زبان مانند زبان هلندی و انگلیسی، یک زبان ژرمنی و زیرمجموعه زبان های هندی و اروپایی است.

این زبان، به عنوان یکی از زبان های جهانی، از ریشه های باستانی پیروی می‌کند که تاریخچه آن به حدود 800 سال پیش برمی گردد.

اولین آثاری که از آن ثبت شده، متعلق به روم در قرن اول پیش از میلاد است و گفته می شود که تا قرن ششم پس از میلاد، تنها یک زبان واحد آلمانی وجود داشته است و گویش های مختلف آن، بعد ها به وجود آمدند.

در قرون وسطی، این زبان به عنوان زبانی محبوب بین مردم برای ارتباطات نوپا، مانند تجارت، پذیرفته شد. این زبان در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 به عنوان زبانِ کلاسیک برای شعر، داستان، فیلم و سرگرمی شناخته شد.

در دهه های اخیر، این زبان به عنوان یکی از زبان های برتر جهان، به خوبی شناخته شده است. امروزه، آلمان، اتریش و سوئیس از جمله کشورهایی هستند که به عنوان بکارگیرندهای اصلی این زبان شناخته می‌شوند.

آموزش آنلاین زبان آلمانی

دلایل یادگیری زبان آلمانی:

یادگیری آلمانی دلایل زیادی دارد. این زبان در جهان یکی از زبان های پرکاربرد است و برای موفقیت در حرفه و مسافرت به کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس مفید است. در زیر به بررسی چند دلیل برای یادگیری آلمانی پرداخته شده است.

 

  • مهاجرت :

    اگر قصد مهاجرت به آلمان را داشته باشید، باید بتوانید تسلط نسبی به یادگیری آلمانی داشته باشید تا با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید و نیاز های خود را برطرف کنید.

    با یادگیری آلمانی، می توانید از فرهنگ، رسم و رسوم، سرگرمی و تاریخ کشور آگاه شوید.

  • سفر :

    نه تنها برای سفر به آلمان به این زبان نیاز دارید، بلکه در کشور هایی مانند ایتالیا، برزیل، روسیه، دانمارک و… نیز این زبان به کمکتان خواهد آمد. زیرا زبان اقلیت هایی از مردم این کشور ها آلمانی است.

  • علاقه :

    برخی افراد آلمانی را به عنوان دو یا سومین زبان خود انتخاب می کنند و با آموختن آن به سوی علایق خود گام بر می دارند چرا که تا حدودی به زبان انگلیسی نزدیک است و نزد مردم محبوبیت فراوانی دارد.

  • ارتباط :

    گاهی هم، افراد برای برقراری ارتباط با شریک عاطفی، دوست و … تصمیم به یادگیری آلمانی می گیرند که با توجه به انگیزه فرد، به راحتی امکان پذیر است.

  • موقعیت اجتماعی :

    برای بدست آوردن فرصت های شغلی و تحصیلی مناسب در آلمان و کشور هایی مانند اتریش، سوئیس و بخش هایی از بلژیک، لازم است به این زبان تسلط داشته باشید.

  • گستردگی زبان آلمانی :

    بیش از 100 میلیون مدل گویش متنوع آلمانی در سراسر دنیا وجود دارد و می توان گفت که در میان زبان های دنیا از لحاظ محبوبیت، پس از زبان انگلیسی قرار دارد و سومین زبان پرکاربرد جهان آلمانی است.

  • استفاده در حرفه‌های مختلف:

    در صنایع بسیاری از جمله صنعت خودروسازی، صنعت نفت و همچنین صنایع برقی، این زبان مورد نیاز است. همچنین شرکت‌های خارجی مقررات محلی و قوانین را در کشورهای صاحب‌نفوذ آلمانی دنبال می‌کنند. بنابراین، دانش آلمانی برای کسانی که در این صنایع کار می‌کنند لازم است.

  • سفرهای تجاری :

    اگر شما قصد دارید در زمینه های تجاری در کشور آلمان با دیگران مشارکت داشته باشید، یادگیری آلمانی و یا حداقل مفاهیم ابتدایی آن امری لازم و ضروری است. این کار می تواند موجب پیشرفت کار شما شده و منجر به قراردادهای دائمی با کسب و کارهای آلمانی شود.

  • پیشرفت تحصیلی:

    زبان آلمانی یکی از‌ زبان های پرکاربرد در دانشگاه های جهان است. یادگیری آن می تواند به شما کمک کند تا در مقطع تحصیلی خود در دانشگاه های آلمان تحصیل کنید و با اساتید و دانشجویان آلمانی به صورت موثر ارتباط برقرار کنید.

زبان آلمانی b1

آموزش زبان آلمانی مبتدی:

اگر مبتدی هستید و قصد دارید آموزش آلمانی از صفر را یاد بگیرید، کافی است گام های زیر را انجام دهید:

  1. یک منبع خوب تهیه کنید: منبع آلمانی با توجه به شیوه یادگیری هرکس می تواند متفاوت باشد. برخی زبان را با تصویر بهتر می آموزند، برخی نیاز به صوت دارند و گاهی حضور در کلاس برای فرد پربار تر خواهد بود. مهمترین نکته، انتخاب منبع قوی و مناسب است. آکادمی تندیس پارس، به عنوان یک منبع معتبر و قوی در کنار شماست تا در یادگیریآلمانی موفق عمل کنید.
  2. الفبا را تمرین کنید: برای اصول مقدماتی آلمانی وقت بگذارید و تلفظ ها و کلمات پر کاربرد را به خوبی بیاموزید. اگر می‌خواهید آلمانی را به صورت جدی یاد بگیرید، بهتر است ابتدا الفبای آن را مطالعه کنید. الفبای آلمانی متفاوت با الفبای انگلیسی است و بنابراین، برخلاف الفبای انگلیسی، با صدای دقیق تلفظ می‌شود. مطالعه الفبای آلمانی شما را قادر می‌سازد که به راحتی اقدام به صحبت و نوشتن کنید. قبل از شروع یادگیری سایر کلمات، شما باید مانند کودکان، با حروف الفبای زبان مورد نظر آشنا شوید.
  3. عبارت های کلیدی(جملات و اصطلاح‌های مرسوم) را بیاموزید: برای یادگیریآلمانی، شما باید با جملات و اصطلاح‌های مرسوم این زبان آشنا شوید. عبارات و اصطلاحات آلمانی بسیار متنوع هستند و تنها با تمرین و تکرار می‌توان به درستی از آنها استفاده کرد. بهتر است با یادگیری اصطلاحات ساده و مرسوم شروع کنید و سپس به یادگیری اصطلاحات پیچیده و واژگان متنوع بپردازید. پس از آموختن مقدمه آلمانی، عبارت های کلیدی را تمرین و تکرار کنید تا بتوانید در مکالمه خود از آن بهره ببرید.
  4. نگران گرامر نباشید: گرامر بخش بسیار مهمی در زبان است اما در ابتدا نیاز نیست که بیش از حد نگران گرامر باشید در این صورت وقت زیادی از شما خواهد گرفت. به جای این کار می توانید الگو ها را شناسایی کرده و با تمرین و تکرار بخشی از ان را بیاموزید.
  5. از ابتدا مکالمه را تمرین کنید: سعی کنید آلمانی صحبت کنید و خود را وارد کلاس هایی کنید که مکالمات آلمانی تکرار و تمرین می شود.

سطوح زبان آلمانی:

آلمانی زبانی درخشان و جذاب است که در جهان بسیار پرکاربرد است. برای موفقیت در یادگیری آن، شما نیاز دارید كه با سطوح مختلف آن آشنا شوید. در ادامه به توضیح اجمالی از سطوح آلمانی می پردازیم:

سطح A1 : در سطحa1 آلمانی، شما یاد می گیرید که در حالت معمول از عبارات روزمره استفاده كنید. شما می توانید در این سطح با جملات ساده صحبت کنید، معرفی شخصی، خرید مسافرت و گرفتن اطلاعات اولیه را انجام دهید.

سطح A2: در سطح آلمانی A2، شما به صورت محدود می توانید در مکالمات روزمره از قالب های پیچیده تری به نسبت سطح ی به نسبت سطح A1 استفاده کنید، علاوه بر این‌ شما می توانید کلمات مختلفی مانند نام غذا ها، کتاب ها، فیلم و متن ها را به راحتی درک کرده و مفهوم را از آنها بخاطر بیاورید.

سطح B1 : در آموزش آلمانی B1، می توانید در مورد موضوعات مختلف، نظر، احساس، خواسته و مناسبت ها صحبت کنید؛ همچنین می توانید اخبار را دنبال کرده و مطالب را بدون نیاز به کمک، درک کنید.

سطح B2: در سطح B2 آلمانی، شما می توانید به سطح بالایی در گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن رسیده و در این سطح، دامنه ی جملات شما برای صحبت و بحث کردن در مورد موضوعات جدید گسترده تر خواهد شد و به راحتی می توانید در بحث ها شرکت کنید.

سطح C1 : در سطح C1، شما به صورت پیشرفته می توانید در صحبت کردن، خواندن و نوشتن به یک سطح بسیار عالی دست یافته و به صورت خودآموز به یادگیری زبان ادامه دهید.

سطح C2 : در سطح C2، شما به سطحی بیش از یک زبان آموز پیشرفته در صحبت با مردم، خواندن کتاب های مختلف، صحبت کردن با مردم در مورد موضوعات پیچیده، و حتی نوشتن بهترین سفرنامه های آلمانی دست یافته اید.

در آکادمی تندیس پارس، تمامی سطوح گفته شده بعلاوه دوره های پیش از آزمون، زبان تخصصی مشاغل و آموزش به کودکان به صورت آموزش آنلاین آلمانی و حضوری، با بهترین اساتید برگزار می شود.

در نهایت، برای درک بهتر و یادگیری آلمانی، توصیه می شود تا در سطوح پایین تر شروع به یادگیری کنید و براي پيشرفت، به تمرین، سخت کوشی، و مستمر شدن در تمرین نکات یادگیری آلمانی را رعایت کنید.

 

آموزش آنلاین زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی برای فارسی زبانان:

یادگیری این زبان برای آنان که زبان مادریشان فارسی است، به دلایلی از جمله اختلاف اسکریپت و گرامر، ممکن است دشوار به نظر برسد.

اما این زبان با توجه به ویژگی های خاص خود، برای همه مردم با هر زبان و گویشی، همچنین فارسی زبانان، پتانسیل بالایی در پیشرفت زندگی حرفه‌ای یا تحصیلی دارد.همانگونه که گفته شد، برای شروع یادگیری زبان آلمانی بهتر است با آموختن نحوه صحیح تلفظ برخی صداها و کلمات آلمانی آشنا شوید. این کار می تواند با تماشای فیلم‌ها و یا گوش دادن به موسیقی‌های آلمانی به راحتی انجام شود.

همچنین، یکی از بهترین راه های یادگیری زبان آلمانی، شرکت در کلاس های زبان آلمانی است. در اینجا، شما با شنیدن، خواندن و نوشتن در زبان آلمانی آشنا می شوید و می توانید با داشتن همکاران و دوستان آلمانی برای برقراری تماس های تلفنی یا گفتگو عملی برای تقویت زبان آلمانی خود اقدام کنید.

می توانید از روش های دیگری نظیر یادگیری با کتاب های آلمانی، مشارکت در کلاس های آنلاین، استفاده از نرم افزارهای آموزش زبان آلمانی و … زبان آلمانی خود را تقویت کنید. به هرحال، مهمترین نکته برای یادگیری زبان آلمانی علاقه و پشتکار همراه با تمرین بیشتر است.

 

آموزش زبان آلمانی در آکادمی تندیس:

آکادمی زبان آلمانی تندیس پارس، یکی از مراکز معتبر آموزش زبان آلمانی در کشور است. در این آکادمی، دانشجویان می‌توانند با مدرسین با تجربه و ماهر، آموزش های بی‌نظیر زبان آلمانی را دریافت کنند.

برنامه آموزشی در این آکادمی شامل مهارت رایتینگ، ریدینگ، لیسینینگ و اسپیکینگ می‌باشد. برای آن که دانشجویان بتوانند بهترین نتیجه را بدست آورند، برایشان تمرین از طریق درس‌های کاربردی به همراه نرم افزارهای مختلفی ارائه شده است. این نرم‌افزارها در راستای آموزشی و تمرینی بهتر برای دانشجویان به کار می‌روند.

در آکادمی تندیس پارس، از بهترین و جدیدترین برنامه های آموزشی برای برقراری تعامل با دانشجویان استفاده می‌شود. همچنین ،در صورت نیاز، امکان حضور در کلاس‌های خصوصی و گروهی نیز وجود دارد.

در نتیجه، برای هرکسی که به دنبال یک محیط آموزشی برای یادگیری زبان آلمانی است، اکادمی تندیس پارس به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها است. آموزش در این آکادمی می‌تواند به عنوان یک ارزش بلند مدت برای زندگی حرفه‌ای و سفرهای خارج از کشور در آینده‌ی شما محسوب شود.

کلاس های حضوری آموزش زبان آلمانی در تهران و تمامی شهر های ایران برگزار می شود که توصیه می کنیم برای موفقیت بیشتر در این کلاسها حضور یابید. برای آگاهی بیشتر درمورد کلاس های حضوری آموزش زبان آلمانی تهران که توسط این آکادمی برگزار می شود، با شماره 02188109642 تماس بگیرید.

همچنین جهت تعیین سطح زبان و شرکت در کلاس های مجازی اموزش زبان آلمانی، می توانید به سایت آکادمی تندیس پارس مراجعه کنید.

متن سربرگ خود را وارد کنید

سلام برای شروع آزمون اطلاعات تو وارد کن تا بریم برای آزمون

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:120)